Інь — Ян: психоенергетика жіночого і чоловічого

© М.М. МАХНІЙ ПСИХОЛОГІЧНА ДУМКА СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ. — К.: Blox.ua, 2010

Інь — Ян: психоенергетика жіночого і чоловічого

Найкращим чином характеризує дао рівновага і змішування двох величних принципів: інь і ян.

Інь і ян – основні поняття давньокитайської натурфілософії, космічні полярні сили, що постійно переходять одна в одну (жіноче – чоловіче, темне – світле, пасивне – активне). В даосизмі і конфуціанстві зображається у вигляді двох кривих, вписаних в коло, одна біла, інша чорна з крапкою протилежного кольору на початку кожної з них.

Вони символізують дві протилежності, котрі існують у будь-якій речі, одночасно протидіючи одна одній і доповнюючи себе за рахунок іншої. У Стародавньому Китаї «інь» став символом жінки і темряви, а «ян» – символом чоловічого начала і світла.

Давньокитайська міфологія стверджує, що всяке людське тіло містить у собі й чоловіче, й жіноче начало, хоча в жінці повніше представлене «інь», а в чоловікові –»ян». На поділі анатомічних органів за цим принципом ґрунтується уся китайська народна медицина. Проте символізм інь і ян на цьому не закінчується. Багато різних понять несуть відбиток того чи іншого з цих принципів:

інь /ян

жіноче /чоловіче

місяць /сонце

північ /південь

зима /літо

смерть /життя

земля /небо

парні/числа непарні числа

Привілейована сфера для зустрічі жіночого інь і чоловічого ян – сексуальність. Міжстатеві взаємини стають у даосизмі майже містичним діянням, де відтворюється гармонія Всесвіту. Кожний шукав у сексуальному єднанні можливість сприйняти енергію протилежного принципу свого партнера, тому й сама практика злягання була насичена лаоським символізмом.

«Таємні приписи для нефритових покоїв» рекомендували чоловікові старанно пристосовувати своє статеве життя до взаємопотоків інь і ян у Всесвіті. «Слід уникати злягання у великі морози чи в страшенну спеку, при сильному вітрі чи суцільній зливі, під час місячного чи сонячного затемнення, при землетрусі чи в грозу; все це – заборони неба. Не слід займатись коханням хмільному чи наїденому, збудженому чи розгніваному, будучи в тузі чи великому страхові; все це – заборони для людини. Не треба займатись коханням поблизу гір і потоків, побіля вівтарів, призначених для поклоніння духам неба і землі, в інших святих місцях, біля криниць чи вогнища; все це – заборони землі. Варто дотримуватись цих трьох родів заборон».

Даоські трактати нараховують десятки «небесних» і «земних» сексуальних технік з поетичними назвами, наприклад: «метелик буяє», «політ чайки понад скелею», «стрибок білявого тигра», «осінні дні» і т. ін.

З часом даосизм включив у себе і вдосконалив давню систему оздоровчих і медитативних технік. Здоров’я і довголіття стало вважатися невід’ємною умовою і основною ознакою осягнення дао.

«Безсмертя», якого прагнули даоські мудреці – це безсмертя духу, тотожне буддіській нірвані. Виходячи з цієї точки зору, даоси розробили оригінальну і надзвичайно дієву систему психофізичного тренінгу, кінцева мета якого накопичення життєвої енергії. Прийоми «внутрішньої алхімії» охоплювали всі сфери людської життєдіяльності і, у першу чергу, дихання, харчування і секс.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*